lördag 14 maj 2011

Vårblommor


Dessa tulpanlökar hade jag över förra sommaren. Hade grävt upp de och sen blev de liggande i växthuset länge innan jag satte ner dom utanför växthuset för där råkade det vara tomt just då.
Tur att jag hann få ner dom innan vintern. Nu får dom nog vara här ett tag för jag orkar inte flytta på dom.


Så här ser det ut i några andra rabatter. Påskliljor kommer upp lite här och där. Ormbunkarna gillar jag. De har min faster tagit till mej från sin granne tror jag. Nästan alla rabatter är orensade hos mej fortfarande.


Kram Åsa


3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ormbunkar gillar jag med fast de sprider sig så mycket, iaf hos oss, har dem överallt på ena sidan av trädgården..

Ha nu en fin söndag..

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad vackra tulpanerna är, vilken lyckträff att de tog sig så bra=) Kul att hitta din blogg, webbutiken brukar jag kika in i. Hoppas er söta kanin kommer tillrätta.

Ha det så bra!
Kram,
Regina

Moster Tettes sa...

Hej kära du! Det blev ju lyckat med tulpanerna...bara så där....-)

Trist med din nacke! Syns lång väg hur du lider... Min massör Sabine Kåhre hjälpte mig med mitt för några år sen, inte känt nåt sen dess. Hon håller till mittemot Hudik Hobby. Jätteduktig! Testa vettja! Inte kan du gå så där och lida.... kram kram