tisdag 10 maj 2011

EFTERLYSNING




Vår lejonhuvade kanin TOVA försvann mån 9/5 på kvällen mellan 22.30-23.00 från sin inhägnad utanför vårt köksfönster. När jag kom ut för att lyfta in henne till vinterburen så låg kattlådan hon har i inhägnaden upp och ner och hon var helt borta. Hon har en inhägnad av kompostgaller och det kan vara räven som tagit henne eller så har hon blivit skrämd av en katt och hoppat ut. Hon har aldrig hoppat över förr. Maken och jag var ute och letade på kvällen.


Tvillingarna var helt förtvivlade i morse när jag berättade. Det är Ellas (7 år) kanin som hon haft i 3 år. Kaninen var då 2,5 år då hon fick den. Hoppas hon kommer tillbaka eller att någon hittar henne. Hon är en sån snäll kanin, brukar komma och puffa på Ella och Theo när dom suttit på golvet och då har dom blivit så glada. När de varit ledsna så har dom ropat på TOVA.


Vet inte hur många som läser min blogg häromkring men vi chansar och hoppas på tur.


Kram från en ledsen mamma Åsa

2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, hoppas att kaninen kommer tillbaka. Jag har haft kaninuppfödning själv och för några veckor sedan dog vår lejonhuvud (nu har vi bara en kvar). De brukar inte hoppa över ett kompostgaller om de inte blir riktigt rädda men det är ovanligt ändå. Hoppas bara att räven inte har varit där.

Kram Teres

Photo by Maria sa...

Nä vad tråkigt men jag hoppas att kaninen hoppat över själv så inget djur har tagit den..

Kram Mia