tisdag 3 maj 2011

Jag har scrappat lite kort




När mina barn häromdagen ville pyssla så passade jag på att prova de nya stämplarna som kom hem till butiken. Ville även prova stämpeldynan "Coffee", den är nog den bästa dynan som jag haft och jättefin färg. På alla kort är det stämplat med "Coffe dynan". Det suddiga i hörnen är pålagt med samma dyna med en svinborstpensel. Då dynan är hård så blir det lite färg när man tar med penseln. I övrig runt kanterna så har jag använd en Chalk (ej i butiken). Vintagearken finns i butik och de flesta andra arken. Vissa fjärilar är dubbla. Den upphöjda effekten på vissa saker får man genom att klistra häftkuddar bak (i webbutiken).


På tagsen har jag borstat på färg med dynan "Coffee" med svinborstpensel så de får ett slitet utseende. På en av tagsen tog jag även en tops för skarpare kant runt om.

Stämlar finns i butiken under fliken stämplar. Till alla stämplar i webbutiken så behövs en akrylkloss (genomskinlig platta) som man fäster stämplarna på. Är sen bara att ta loss och sätta på en ny. Scrapmatrial finns under fliken pyssla själv.


Så himla kul när man kommer igång med att pyssla. Det blir inte så ofta. Jag är nog lite tokig i fina stämplar och samlar lite på dom. Har köpt de 3 fjärilsstämplarna, ugglan, vapensköld, cartas collage och några till....hihi. Roligt att ha lite att välja på när vi pysslar.


Idag har jag beställt hem ännu mera pysselmatrial. Vet bara inte var jag ska göra av allt i min lilla butik.




Kram Åsa

4 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Visst är det kul att pyssla. Har blivit lite för lite sånt här. Mycket med firman har det varit en övergång. Men så är ju livet som ensam företagare...och det är det värt.
Ha en fin onsdag!
Kram Pia

Photo by Maria sa...

Så mycket fint.. Önskar jag va lite mer pysslig men har inte tålamodet till det..

Ha en fin onsdag..

Kram Mia

Susanna sa...

Hejsan

Snyggt.

Ha en fin dag
Kram
Susis

Vform sa...

Åh, så fina kort du gjort! Jag tar hellre penna eller pensel om jag ska göra kort!
Mysiga saker du hittat på loppisar i förra inlägget!
Finfin helg till dig!
Kram V.