fredag 4 mars 2011

Vetekudde "Vetenalle" i linne och brodyr



En Vetenalle har jag nu äntligen gjort. Mönstret gjorde jag för länge sen på fri hand men det första nallen blev för smal och liten. Efter lite justering så fick jag till en som jag hade tänkt mej. Meningen är att den ska fås med namnbrodyr. Mina tvillingar (7 år) brukar värma vetekuddar när de går till sängs och då får dom lugn och ro och blir avstressade. Och Theo har ibland växtvärk och då är det skönt. Den här nallen kan man lägga på magen. Jätteskönt när man är frusen. Själv har jag 2 vetevärmare när jag går till sängs. Har man börjat är det svårt att vara utan.

Till mindre barn bör man tänka på att inte göra den för het.
I linne och ekologiskt vete.
Kul och annorlunda present till nyfödd och dop.

Finns nu inlagd i webbutiken www.asasvenskdesign.se och under brodyr/vetevärmare.

Kram Åsa

3 kommentarer:

Elin sa...

Hej!
Vad söt den var. Kan tänka mig att barn också tycker att de är sköna. Själv har jag ingen med jag önskar mig en. Rolig doppresent.

Ha en fin dag!
Kram Elin

Huset i backen sa...

Jättesöt liten nalle ,mina barnbarn skulle säkert tycka om dom. Jättegulliga.

Stephanie sa...

Åh, ser jättemysig ut.

/Stephanie