måndag 28 december 2009

Juligt och gottigt


Kransar köpt på ICA-Maxi för 59 kr/st
På skänken...julgodis....köpt.
Vardagsrum

Matrum
I år har vi inte tagit fram kartongerna med tomtar och sånt. Blir ändå mycket saker framme. Städningen hoppade vi ganska mycket över då vi inte hann. Är glada att vi hann röja bort allt som var fullproppat i matrummet (från hallarna vi renoverat). Huvudsaken är att barnen får jul med iordningplockat, julgran, klappar,tända ljus, lite pynt, och godis.
*****

Julgodis kan man köpa och lägga upp i skålar så ser det inbjudande ut. Man behöver inte stressa ihjäl sig med att göra en massa. Ischokladen från ÖB tyckte jag var jättegod (brukar annars smaka plastigt dom man köper). Tryffeln från ICA är supergod (den med kakao). Köpte även naturgodis på lösvikt och då blev det mandlar doppade i choklad och kanel (juligt och ej i bild).
Önskar er en God Fortsättning
Kramar Åsa




16 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så fina bilder du visar hemifrån ert..
Nä stressa skall man inte göra så köpegodis kan vara lika gott..

Njut av måndagen..

Kram Mia

lolla sa...

hejsan
vilken härlig människa du är...så bra att man talar om att man visst kan ha köpegodis på julen.mumsigt jag köpte åxå ischoklad på ÖB i år och en massa chokladaskar får man juh oftast.
Många av mina småtomtar fick ligga kvar i kartongen iår...men de stora tovade älskar jag som bara den, skulle vilja ha dem framme jämt :))
Fina foton du visar hemmifrån dig
ha en god fortsättning
kram lolla

Vform sa...

Ha sköna "mellandagar" du också!
Jättemysiga bilder du visar!

Kram Vivan

Prinsesse Elin sa...

Takk for besøket på bloggen. Du er med i trekningen på tirsdag. Vakre bilder i et meget meget vakkert hjem. En ting som er sikkert jeg kan ikke få sett nok bilder av hjemmet ditt. Inspirerende hjem og blogg. Ønsker deg en vakker mandag. Klem fra Elin:)

Eva Linnea sa...

Håller med dig! Det finns många bra saker att köpa i affären. Piffar man det sen så fint som du gör är det ingen som kan klaga.
Kram Eva Linnea

Janne i Fagerlia sa...

Vakre bilder du viser. Kransene fra Ica Maxi var nydelige - spesielt flott med hvite bånd.

Birgitta sa...

Fina bilder! Håller helt med dej. Man behöver inte stressa ihjäl sej inför julen. Det går lika bra att städa efteråt.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Vit som snö sa...

Härliga, vackra bilder!
Och skönt att någon nämner att vi faktiskt inte hinner allt, man får prioritera helt enkelt! Vi är ju bara människor och ska ju helst inte ligga i spillror helt utmattade hela julen:)
Ha det gott! Kram Cilla

lottens vita och gröna sa...

hej åsa, har fokat på annat än städning och bakning i år, bara det som jag velat, julen kommer och går liksom ändå och man får välja hur man vill vara, helt slut eller förväntansfull, valde i år för första gången det senare!!! så härliga bilder åsa, såå härligt juligt och gottigt, det ä ju så man vill fira jul!
önksar dig nu ett gott slut och ett sott nytt år!
varmkram lotten

tre nyanser av vitt sa...

Supervackert bildcollage du visar. Håller med dej att man ska inte stressa ihjäl sig inför julen. I år har varit den lugnaste julen på mycket mycket länge hos oss, sååå skönt och julen blev lyckad ändå hi hi. Må så gott
Kram Marie

Unknown sa...

Gott Nytt år min Vän! Kram Petra

Lily sa...

God fortsättning önskar jag dig också! Så mycket fint och gott hos dig. Nä, man behöver inte stressa ihjäl sig med en massa "hemlagat"...
Kram Lily

Sköna o Gröna Ting sa...

Mmmm..., jo då, det har allt åkt ner en och annan julgodis i munhålan i år:)
Men visst är det gott Åsa och det är ju så sablans svårt att hålla fingrarna borta ifrån gotteskålarna....!

Nu har jag lyckats ta det riktigt lugnt i fyra dagar, jag har ju gubben hemma som håller mig i shack vettu, annars har jag en tendens att rusa igenom allt, snabbt skall det gå!
Han börjar inte arbeta förrän den 7januari och det är så mysigt att få tillbringa så många hela dagar med honom:-)

Hur har du det nu Åsa, har du börjat med vårens nyheter eller passar du på att ta långledigt, kan du det?
Hoppas du har det bra vännen och var rädd om dig...
Kramar till dig
Marianne

Galleri Hönshuset sa...

Hej, allt väl?
Jag tog också det lugnt innan jul i år. jag har aldrig städat så lite som jag gjorde i år och därför kunde jag njuta av allt det goda mycket mera =)

Önskar dig ett gott nytt år. Kram Pirre

Lily sa...

Ville bara önska dig ett Gott Nytt År!
Kram Lily

Moa sa...

Kommer för att önska dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År.. kram/moa