torsdag 17 september 2009

Vit krusidullig kamin


Dessa bilder smygfotade jag hos vännerna Maggan och Magnus i sommar. Jag tycker att deras kamin är så fin. Fastnade för den när jag var hos dom första gången för några år sen.
När jag kom ut på altanen där vi satt och fikade så berättade jag att jag fotat deras kamin.
VILL DU KÖPA DEN? sa nån av dom. Vaaa??? Vad sa du??? Skojar du???
Vi skulle få köpa den för dom skulle renovera kök och hall. Så nu står denna fining ute i vår bod.
Vi skulle renoverat hallen före julen -08 men nu hoppas jag att det ska bli av. Väntar på att maken ska börja riva men just nu så målar han huset. Sen ska vi leja bort resten av hallen till en målare . Kaminen ska stå i ett hörn i hallen. Hoppas på att visa bilder längre fram.
Kram
Åsa


11 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Där ser man! Man ska uttala sina önskningar, då slår de in.
Kaminen var verkligen söt.
Kram EL

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Men gud så söt! Helt ortolig. Vill ah den! Du får sälja den vidare till mig snästa gång :P

Kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

STENLYCKA sa...

Vilken vacker kamin. Förstår att du blev lycklig när du fick köpa den. Skall bli spännande att se hur det blir i din hall.
Kramen

CARINA I LINGBO sa...

ÅÅÅ såå fin kaminvad förvånad jag blev att de finns vita .
hmm har en svart krussidullig i köket vi,

lolla sa...

vilken tur ni hade, ja dt gäller att säja sin mening ibland och inte hålla tyst, förstår att du blev glad den kommer att bli jättefin inne hos er skulle jag tro.
kram lolla

Vit som snö sa...

Men vilken tur!!! Den var ju hur fin som helst! Nu får maken snabba på så den kommer in fort!!!
Kram Cilla

Luiza sa...

Hej Åsa!
Har varit inne hos dig ett par gånger, men kan inte minnas att jag lämnat spår efter mig.
Nu gör jag det.
I somras fick jag en present av ett par bekanta, som läser min blogg och vet vad jag tycker om.
Presenten bestod utav 2 hjärtan , ett i tyg och ett i ståltråd.
När jag tittar in på din butik, visar det sig vara dina vackra produkter.
Jag är otroligt imponerad av ditt arbete. Allt är gjort med omsorg och stor precision. Du inspirerar.
Titta gärna in hos mig så ska du hitta dina hjärtan under inlggen som gjordes i Juli.
Ha en underbar helg.
Kram/Luiza

Änglarnas hus sa...

haha..vad kul!
Den kaminen är min favorit också Jag har klippt ut bilden ifrån Jotun och drömmer och drömmer..veden har jag redan.. fattas bara kamin och installation...

ha en härlig höstsöndag!!

Kraam Sanne!

Bea sa...

Så vacker kamin! Vi behöver snart en till vårt bygge och jag har planerat en liknande men i svart :)
Vi får se vad det sen blir ;)
Må gott! /Bea

lovefriidrott sa...

Hejsan, men sååå fin:)
tänk när du får tända den en mörk regnig höst kväll.
HA EN FIN VECKA
kRAM sARI

Blåbär och Mjölk sa...

Åh tack snälla Åsa för dina ord inne hos mig! Hihi jag känner så igen mig :). Det är som du skiver att hjärnan är hela tiden före kroppen. Mycket bra beskrivning tycker jag! Det uttrycket ska jag försöka att komma ihåg!
Din kamin VILL JAG HA! Himlar så fiiin den är. Vi tog bort våran kamin våren 2008. Skulle bara slipaom parketten. Och sedan skulle vi köpa en ny fin effektiv kamin. Men på någotvis så har det hamnat längst ned på "att göra listan". Eller om vi bara har VANT oss att inte ha någon? Eller så är det glömska det handlar om..? Hm, det där måste jag ta upp med min make. Och fråga vad det blev av kaminen vi skulle köpa? :))

Ja du vet vart du ska vända dig om du vill sälja den! Vill du ha min adress? Haha!

Stor KRAAM till dig/ Åsa.