söndag 13 september 2009

Bikas sköna solhattar








Rudbeckior i Bikas (syrrans) trädgård eller solhattar som en del säjer. Passade på att foto dessa finingar när vi var på fika i slutet på aug. Fick med lappar på vad de hette. Syrran kunde det utantill, själv har jag ingen aning. Dessa blommar ju i slutet på augusti och jag tror att jag vill ha sånna åxa. Fint med blommning i slutet på sommaren. Har själv köpt en på rea i sommar men vet inte vad den heter men syrran hade den inte...hehe.
Nej nu är det dax att gå ut och natta Tova vår kanin. Hon bor längst ner i vår trädgård så jag måste lysa med ficklampa för att se nåt. Häromdagen när jag lyste över gräsmattan (gör så innan jag vågar gå) så möttes jag av 2 lysande ögon...hua. Men det var bara en katt som blev lika rädd som jag.
Kram på er mina kära vänner
Har fortfarande mycket beställningar så jag är lite frånvarande härinne
Åsa


6 kommentarer:

lolla sa...

hejhopp Åsa
gud vilka fina foton på dessa härliga blommor.
Där fick hon syrran, du har en blomma som inte hon har hihi...
fint att ha blommande blommor på höstkanten åxå
kram lolla

Vit som snö sa...

Green Envy blir min absoluta favorit av alla dessa vackra!
Riktiga skönheter!!
Kram Cilla

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh, så fina rudbeckior. Det är lite av en fluga nu, men de är väl värda all uppmärksamhet, de är underbara.
Ha det så bra,
Lydia

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

ja du min cirkus vagn har maken fyllt med div.byggmaterial mm...
Men nu i helgen ska vi tömma den & & påbörja renoveringen.
Det har läckt in i taket mm så det blir en del jobb.
Men nu ska den bli klar har jag bestämmt...*LER*

Underbara blommor du har!

Kramizz Nilla

STENLYCKA sa...

Vilka vackra bilder på din systers blommor. Jag har satt en Rudbeckia men den trivs inte hos mig, vet inte vad jag gör för fel, kanske din syster har några tips hur man skall lyckas.
Ha en bra dag!
Kram

lovefriidrott sa...

Hej Åsa,

jag har satt in en bild från din butik o länkat den på min blogg. hoppas att det inte gör något. Ha en fin dag
Kram Sari