måndag 25 april 2011

Loppis emaljerade hinkar


Dessa 2 emaljerade hinkar köpte jag på min loppisrunda i helgen. I den ena har jag planterat. Det gamla fönstret köpte jag förra sommaren och det fick komma upp på väggen utanför loppisboden. Skyltarna brukar jag ha på dörren men i helgen har det varit så varmt så dörren har varit öppen. Kom då på att göra denna dekoration. Har vårstädat i loppisboden, dammsugit överallt och flyttat om. Idag har jag sålt några större saker som stod ute. En baden baden stol, trehjuling, babygunga, så skönt att slippa ta in dom igen. Har ganska trångt i boden.

Ett symaskinsbord som vi hade under tak vid lekstugan har fått flytta utanför ateljén. Maken snickrade ny skiva till det. Vet bara inte vilken färg jag ska måla den i. Blir vit eller grå (järnvitrol). Symaskinsbordet är ett loppisfynd för några år sen. Har bara saknat en ny skiva. Maken verkar vara på G i år, bäst att passa på med småfix. Idag har han tömt dammen och lagat den. Men han hittade inte slangen att tömma den med så han fick börja att tömma ett förråd...han var inte glad för det var fullproppat där. Det är så det är hos oss, prylar överallt.

Just nu är jag så stel i nacke och rygg. Försöker smörja på Zonsalva morgon och kväll nu. Blir faktiskt bättre. Men när man varit ute och grejat är det hopplöst.

Ni ska få se mera fynd som jag gjorde på loppisrundan.
Skyltarna LOPPIS & ÖPPET kan jag göra på beställning om någon är intresserad.


Kram Åsa

Inga kommentarer: