torsdag 4 november 2010

Loppistavla och vardagsrum


Den här fina tavlan fick jag av min mor sist jag var hem och hälsade på. Den hade hon fyndat på loppis eller auktion.


Bilder jag tog när det var mörkt förra helgen. Då hade vi storstädning här hemma och det märktes att vi inte dammat på hur länge som helst. Våran 12-årige kille hade dammsugit i flera veckor innan för att få en liten extra slant och då blir det inte att det dammas på hyllor, lister mm. Flyttade tillbaka mitt spegelfönster till skänken så nu är det bara vitt och silver här igen. Känns mysigt med en massa tända ljus. Den lilla ovala spegeln på hyllan hittade jag i en kartong som jag köpt för en massa år sen och den var guldfärgad. Målade den nu i sommar och den blev jättefin. Det är fortfarande en massa prylar här vid skänken fast jag tagit bort en del. Är man loppistokig är det svårt att inte plocka fram en massa.



Tavlan får stå på vitrinskåpet så länge, där hamnade lite bruna saker istället för vitt. På äppelskåpet har jag nu 4 väskor. Nya beiga fleecefiltar köpta på Jysk hamnade på fotöljerna där småttingarna sitter för det mesta och sen även vi. Helst skulle jag vilja ha vita, få se om jag hittar några fina. Eftersom vi har 4 barn och vi sitter i TV rummet rätt så mycket så måste det vara praktiskt. På bilden är det städat och det är sällan det ser ut så hos oss. På bordet brukar tidningar och leksaker ligga och även på golvet är det spel och leksaker. Precis som det ska var hos en barnfamilj. Men visst är det ljuvligt när det är städat och fint och ljusen lyser....mys...mys.

Bilderna är mörka då de är tagna på kvällen fast det ser ut som solen lyser på skåpet.

***
Igår var det en bra dag då jag fick en del gjort. Paket skickade, beställningar sydda (fast en del kvar), beställningar som hämtades i butiken, lite sydda saker till julmarknaden på lördag.
På lördag är det JULMARKNAD i Bjuråkers forngård kl. 11-15.
Imorgon ska jag vara ledig och vara med mina barn som har höstlov.

Kram Åsa

2 kommentarer:

lolla sa...

exantihejsan Åsa
härligt att få en dag ledigt på höstlovet...vad hittar ni på för skoj??
jag är åxå ledig idag..så härligt men jag blir lite sådär "handfallen" när jag får en ledig dag vet inte vad jag ska hitta på fast det finns massor att göra....
skulle egentligen bara göra "ingenting"
önskar er en fin höstlovsdag
Lolla

lolla sa...

hahahihi
du tror väl jag är galen....
fick på nåt sätt med verifierings orden i början på förra inlägget
kram lolla