söndag 29 augusti 2010

Anno 1930




Mina auktions och loppisfynd. Kistan ropade jag in på auktion i sommar, den blev vitmålad och fick text Carpe Diem på insidan locket och på utsidan skrev jag Anno 1930 då kistan var märkt med det årtalet. Förvarar mina Party Lite ljus i den. Så den doftar underbart gott. Sen hade jag 2 träfat sen förra sommaren som blev målade. Den med dubbla fat ska jag ha i ateljén med småsaker i och den andra står i ateljén med ljuslykta på.
Jätteroligt att måla. Sätter ungarna på att slipa och sen har jag faktiskt hunnit måla några småsaker i sommar på semestern. Det blir så fint med det vita.
***
Det värsta är att det står saker fulla vårt matrum på golv och matbord med sånt som är halvfärdigt. Det blir så när man bara har ork att måla en liten sväng då och då. Har lovat att det ska vara fint och städat till advent....fniss....länge kvar....fast det går nog fort ändå....snart september redan....vart tog sommaren vägen?

***
Vi har gjort ordning en loppisbod. Allt som vi vill bli av med hamnar nu på ett ställe. Ska rensa här och där i huset. Eftersom vi är 6 personer på 12o kv. så får vi inte plats med allt. Det står kartonger och prylar här och där i varje rum snart. Fortsätter det så då blir det nog rätt snart gångar överallt. Själv har jag svårt att kasta och spar gärna utifall jag behöver det sen, måste försöka tänka om. En skruttig skänk åkte ner på släpvagnen med en smäll förra helgen, den fick inte plats i någon bod.....men kanke jag kunde ha den i trädgården....försökte jag med...men icke, maken slängde den. Fick bita ihop.....fick mej i alla fall en loppisbod.
Kram
Åsa

2 kommentarer:

Dessie sa...

Jättefin låda, va duktig du är på att texta! Kör du på frihand eller har du någon mall?
Ha en bra dag.
Kram Dessie

Skarvtjärns Greta sa...

Har skickat en award till dig kolla min blogg