söndag 29 april 2012

Lewisia vit Alba

Här kommer en till ovanlig växt jag köpt. Lewisia tweedyi Alba. Den står fortfarande i en liten kruka som jag flyttar i och ut. Men på lördagmorgon skrek jag till och maken undrade vad som stod på. Då hade den slagit ut med 1 blomma. Den här kommer jag nog och köpa flera av för den är fantastiskt vacker. Ytterligare 3-4 stänglar är på gång att blomma. Har några Lewisior sen förr i min soliga slänt och vet att trivs där så där kommer denna åxå att hamna.

Kram Åsa

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Jag är ju så kass på blommor så detta namn har jag aldrig hört.. Men jag är bra på att se vad som är vackert ;) och denna var verkligen en vacker blomma..

Kram Mia

Vform sa...

...kan inget om växter (? säger du) ... och du har de vackraste, rent av de mest bedårande blommor jag sett!
Både den gröna och nu den vita ...
helt fantastiska :O)

Hoppas de blommar länge, länge ..
Önskar dig en fin Valborg!
Kram Vivan

lolla sa...

hejsan
Gud så duktig du är med blommor...
Jag är sådör måttligt duktig medn gillar allt vad blommor heter, så denna blomma var ju helt underbar...
Fina bilder du får till också!!!!
kramen Lolla