måndag 27 februari 2012

Decoupage och fina servetter

Har fått hem fina servetter. Lavendel, björkar, bestick, blommor, älg, änglar mm. Perfekt till decoupage.  Har gjort ett ägg med lavendel och en pappask med blommotiv, underdelarna är målade. Flera servetter ska provas. Håller på att måla flera produkter då de ska vara ljusa under för att kunna klistra på servetter. Servetterna använder man översta lagret av och då  lyser det igenom.

Du behöver endast lim/lack, pensel, servett eller papper och ett föremål att dekorera. Allt finns att shoppa i nätbutiken utom ägg som tagit slut. Flera är på ingång. Jätteroligt pyssel.

Man kan använda sig av mycket matrial som ligger hemma som burkar, flaskor, askar, gamla chokladaskar,  möbler mm.

Ny sida är gjord i nätbutiken med decoupage. Mera ska läggas in som decoupagepapper som kom hem före jul men då jag hade så mycket beställningar hann jag inte lägga in dessa. Och lite nytt är beställt och väntas hem.

Decoupagekurs för nybörjare är bokat till den 13/3 i Friggesund på herrgården. Mera info. kommer om detta.

i nätbutiken kan du kika in under decoupage

Åsa

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Snygga servetter, ägget blev görfint!
Kram

Gugis Pärlor sa...

Ååh, så vackert ägg! Nu är det evigheter sedan jag sist gjorde decoupage och det är riktigt kul pyssel! Jag sparar alltid snygga servetter (och köper också en hel del) för kommande bruk ;O)

Kram Gugi

Photo by Maria sa...

Sv; Jag köpte mitt stjärnfilter här: http://www.tvspelsweb.se
och det kostade 79:- =D
Ett macroobjektiv vill jag med ha men är ute efter ett anat objektiv i första hand, så då använder jag mina close-upfilter istället för att komma nära =)

Kram Mia