onsdag 1 februari 2012

Cake pops & maränger

Maränger med smält vit choklad och strössel.
ENKELT OCH LÄTT
perfekt till kalas

Surfade runt och letade cake pops och de flesta är gjorda med kakor och klet i. Och tar lite tid. Jag ville det skulle gå snabbt och nåt barnen kunde göra på kalas. Hade lite prylar hemma då vi haft kalas så tänkte vara smart och smälta en chokladmarsmallows i mikron. Några sekunder och sen lite stössel på tänkte jag. Fungerade inte riktigt då den smälte ner och blev platt. Nya tankar dök upp. Tog en helvit marsmallows och doppade i den chokladiga smälta och sen på med stössel. Det blev den allra godaste.


Det går ej att doppa i strössel så man får strössla på. Sen provade jag flera varianter.
Smält vit choklad i mikron. Doppa kortsidan på chokladmarsmallowsen i den vita chokladen, trä sen på ett grillspett (där du doppat) och sen doppar du resten i vit choklad eller lättare var det att lägga på med en sked runt om. Strössla sen. Gör lika med den vita marsmallowsen.


Ovan ser ni den smälta vita chokladen och vilka tillbehör jag använde. Stösselburken med 4 olika stössel och chokladmarsmallowsen köpte jag på Dollar store och resten på Ica. Såg sen att Ica även hade lika stössel (lite dyrare).

Blev supergott med sött. Själv gillade jag när man åt de på en gång och då chokladen var lite mjuk. Annars kan man bara sätta de på kylning så chokladen stelnar.

Vet inte om man kan kalla dessa för cake pops men kanske marsmallow-pops.

Åsa

1 kommentar:

detvitapepparkakshuset.blogspot.com sa...

hejsan!

åhh... det där såg ju gott ut.vilket bra och enkelt tips=))
nu ska jag bara ta mina gamla chokladkakor(som blev över i julbaket) och skrida till verket.

tack för inspirationen!!
ha det gott

kram ELLINOR