torsdag 27 maj 2010

Syrrans trädgård och enkel tårta


Passade på att fota lite när jag var hos min syster på kalas för en par veckor sen. Översta bilden från hennes växthus. Min systers make fyllde 40 år så då bjöds det på denna underbart goda tårta. Måste avnjutas omedelbart annars blir den seg.

Köpta marängbottnar med vaniljvisp emellan och ovanpå. Sen skivade jordgubbar. Snabbt och enkelt. Kan ni göra nu till morsdag.


Mera bilder från min systers växthus och några utanför. Trädet i växthuset är ett persikoträd som har blivit hårt klippt. Tror att ca. 17 rutor hade gått sönder denna vinter för alla snö. Det bytte min händiga syrra snabbt. Brukar bli alldeles för mycket persikor på detta träd. Blir nog lite bättre nu när det är klippt. Så vacker form och med ljuslyktor på grenarna. Här sitter hon med vänner och dricker vin ibland. De rostiga löven finns i min webbutik. Stora och små. Snyggt mot den silvriga brickan.

Ska nog dit och fota snart igen för jag vet att hon gjort om sen sist. Hon har blivit funkia galen och så börjar hon gräva bort massor och plantera nytt. Hon har även köpt marksten och börjat lagt runt gångarna. Där händer det alltid nåt nytt från gång till gång.

Kram Åsa

2 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Tack Åsa! Ja det var min första ros hihi och inte alls i färger som jag gillar men vad gör man finns det inte nåt annat så tar man det man har. Jag tränar ju till studenten ja, ska göra tårtan och maten själv. Ja det tar tid att göra tårtor men samtidigt är det kul! ha en fin helg kram

Vit som snö sa...

Vackra bilder! Så härligt med ett persikoträd! Och med ett växthus också för den delen!
Det var en tårta att lägga på minnet, på sommaren gillar jag lättlagade och lättbakade saker, när man vill lägga tiden på annat:)
Ha en fin dag! Kram Cilla