lördag 16 maj 2009

MADONNA och kök



Har nog visat denna madonna förut. Gillar den jättemycket, köpt för 2 år sen på loppis för ca. 20 kr. Resten av bilderna är från vårt kök. Kannan, silverbricka, salt o peppar o bestick är gamla loppisprylar.

Idag har vi varit till mina föräldrar och ätit och fikat.
Tog med släpvagnen och fick hem mitt skåp och hylla köpt på loppis förra gången. Hittade såklart några nya saker som några till trälådor, notblad och två barpallar. Eftersom maken följde med som bärhjälp denna gång så fick han en "skarp" varning om att inte bli sur denna gång. Så idag gick bättre än förra gången hihi....Dottern fick även med sig en brudkista hem som hennes mormor hade köpt får några år sen.
Har ej hunnit fota nya loppissakerna, visar senare.
Kram Åsa







15 kommentarer:

färg o form sa...

Tjohej!! Många härliga bilder på massor av vackert hos dig. Ha en bra kväll
Hannah

STENLYCKA sa...

Vilka vackra bilder. Den blå kannan var så fin.
Önskar dig en underbar söndag!
KRAMAR

lolla sa...

hejsan Åsa
Åh vad fina saker du visar, det är inte klokt vad man kan hitta på loppis, det är ju så kul att gå runt och kolla har man tur hittar man sin kanongrej för så lite pengar...Madonnan måsta verkligen vara ett fynd.
Jag letar en gammal fotälj att ha ute på altanen och mysa i...
kram lolla

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oh så fint med bestick i den blåa kannan. Ser fram emot bilder på loppisfynden! :o)
Ha en härlig vecka,
Lydia

lovefriidrott sa...

Hej
Jättefina bilder du visar Åsa, älskade den lilla kannan.
Ha en fortsatt trevlig söndag
Kramis Sari

Nygammalt sa...

Vackra bilder du visar. Perfekt att åka till mamma och hämta hem fina saker. =)

Kram.

Nettan sa...

Vilken loppislycka. Var jätte sugen på loppis i helgen men dom hade inte öppnat när jag var ute i svängen. Har tillbringat hela helgen framför symaskinen.
Beundrar dina fina broderade alster, tänk vad man kan göra med en symaskin när man förstår sig på den.
Kram Nettan

Helena sa...

Vilken fin kanna, skulle jag gärna vilja ha!
/Helena

Piffa och Puffa sa...

Så ljust och fint ni har det i ert kök. Blir riktigt avundsjuk. Vi ska bygga ett litet hus vid vattnet och en sak jag redan vet är att det blir ett vitt kök:)
Kramar Anette

Sköna o Gröna Ting sa...

Ho ho.., vill du vara med i min tävling om den läckra plåt almanackan med sött motiv...?
Tävlingen pågår tom 26 Maj, hoppas du vill vara med!

Kram Marianne

carina sa...

Idel vackra saker du visar...loppislycka.
Kramar/Carina

Lisa Marklund sa...

Madonnan....vilken ståtlig en :-) Vackra bilder från ditt hem
Kram Lisa

Hjärtat Mitt sa...

Oj vilken snygg madonna, och vilket perfekt pris!
Så skönt att det gick bra att få hem sakerna. Nu ser jag fram emot bilder på dem :)

Ha en fortsatt skön söndag!
Kram Mari

Hemmet Är Min Borg sa...

å så mycket fint du har
kram Jeanette

tre nyanser av vitt sa...

Hej
vilka underbart vackra bilder. Förstår inte varför våra män inte uppskattar vårt intresse hmm.
Kram Marie