onsdag 2 maj 2012

Lewisia tweedyi Alba

Gillar denna blomma jättemycket Lewisia tweedyi Alba. Så nu har jag fotat några flera bilder av den som jag blev väldigt nöjd med. Har använt mitt Canon macro objektiv och utan stativ. Fotat på altanen där det är vindstilla och bakgrunden är glasrutorna på altanen och mot den blå himlen. Sen blir det svårare när man planterat ut växten då det oftast blåser och man får krypa på marken. Bilderna är naturliga och ej tillfixade. Men jag har ingen aning vilka inställningar jag gjorde då jag inte lärt mej det utan bara fotar hejvilt och provar allt möjligt.


Ikväll ska jag på rosenbeskäringskurs. En i trädgårdsodlarna som ska visa och förklara hur man beskär rosor. Vi skulle få med papper med information hem. Vilken tur eftersom det inte brukar fastna i huvudet på mej. Skönt att komma bort en kväll.

Kram Åsa

Inga kommentarer: