lördag 11 september 2010

Pyssel produkter


Igår fick jag äntligen in det pyssel som kommit in till butiken. En hel del jobb med att fota, redigera bilder, väga, skriva art.nr, skriva förklaringar mm. Skulle även vilja gjort nåt pyssel av detta och visa men hinner inte. Änglavingarna blir jättefina vitmålade och upphängda med spets och designarken är ljuvliga som man kan göra kort och etiketter av. Den mönstrade filten är supersnygg till tomtekläder, luvor och hjärtan. Från Vivi Gade Design. Allt hittar ni hos www.asasvenskdesign.se under Nyheter.

***

Även ett underbart linnetyg har kommit in. En del pyssel var restat och kommer sen. Även andra varor väntas in. Vet inte riktigt hur jag ska få plats med allt i min lilla ateljé och gårdsbutik. Har ju dessutom hämtat hem allt jag hade i Sjöboden i Stocka. Tredje säsongen är nu över för denna gång. Nu får vi vänta till morsdag nästa år innan vi öppnar där igen.

***
Idag har vi varit på "Marknan" här hemma i Hudiksvall. Den är jättestor och i dagarna tre. Så mycket folk, i gångarna får man gå sakta för där är människor överallt. Lite hysteriskt med allt som ska hinnas med, Tvillingarna skulle åka karusell (40 kr/st) som är vansinnigt dyrt, de skulle ha pop-corn, rosa sockervadd, hamburgare, dricka, festis, remmar, varsin leksak, godis. Ja dom fick allt detta faktiskt...."marknan" är bara 1 gång per år. Minns ju själv hur det var när man var barn. NU är alla helt SLUT .....snart blir det film för oss stora och sängen för de små.

Tack ni som tittar in fast jag själv är dålig på att kommentera just nu. Det har varit en hel del att göra i augusti och på måndag har jag en hög som ska broderas.

Kram Åsa

Inga kommentarer: