söndag 21 mars 2010

Vit halltrapp eller inte


Vi gjorde om hallen före jul men trappen är kvar (+ lite annat). Hade planerat att ha trappstegen grå men efter att ha grundat stegen vit så är vi nu osäker. Det blir så fint vitt men är väldigt opraktiskt.
Bild nere till höger: Så såg trappen ut innan. En blågrå färg.
Bild nere till vänster: Här är trappstegen fortfarande omålade.
Bilder längst upp: Här är stegen målade 1 ggr med V-slip.
Väggpanelen är målad med tonad vit (vet inte om det är bara grundat på bilden).
Vi får se vad vi bestämmer så visar jag det färdiga resultatet senare. Tar nog ett tag. Lite småfix kvar. Målaren är på semester. Sen kan vi färdigställa och börja hänga upp saker på väggen.
Kram Åsa

13 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Halloj!!..

Vitt är snyggt och faktiskt praktiskt!.. Vi målade vår trapp för snart ett år sedan..har inte ångrat mig ännu i allafall!!

Ha en riktigt mysig söndagskväll!!

Kramis Sanne..

Östervik9 sa...

Jag röstar också på vitt. Vi målade hela våran furutrapp vit men har ljusgråa halkskydd på trappstegen.
//Camilla

Photo by Maria sa...

Ser ut som att det skulle bli hur snyggt som helst med helt vitt.. Så ljust och fräscht..
Vår trapp är inte vacker men den är fanerad, vet inte om man kan rycka bort faneren och måla den, kanske skall höra mig för om det..

Hoppas din kväll är bra..

Kram Mia

Roses & Angels sa...

Hur fint som helst i vitt! Kram

Tulipa sa...

Hej!
Det ser snyggt ut med vitt...

Vi har gråmålade trappsteg i vår trappa och det är jag jättenöjd med, vitt mellan trappstegen...

Lycka till med beslutet! (jag våndas alltid lite inför allt sånt..*ler*..)
Kram Mariette

Vit som snö sa...

Det blir fint både och tycker jag.
Ljust o fräscht med helvitt men också fint med ljusgrå steg.
Får se sen vad ni beslutar er för.
Kram Cilla

Lilla Vrån sa...

Jag målade vår trapp(fast inte själva stegen) för ett par år sedan.
Ett stort projekt med spallje och allt, men blev mycket nöjd med resultatet.
Din trappa ser ju jättefin ut.
Kramar/Carina

Hjärtat Mitt sa...

Så snyggt det blev :)
Vitt är inte dumt alls.
Jag blir så sugen på att fixa vår hall och trappa. Det är rena rama bastukänslan där nu.

Kram Mari

Anonym sa...

Jättefint med vitt. Har själv vitt i trappan och tycker inte att det är mer opraktiskt än den bruna färgen vi hade tidigare.

Lycka till med beslutet :)

Lena.

lovefriidrott sa...

Hej gumman

båda är jättefina, vi målade förra året vitt men ångrar att jag inte tog grått som du tänkt,,,,ALLT syns:( men vad gör det när d är snyggt:)

Ha en fin helg vännen
Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

tre nyanser av vitt sa...

Hej
opraktiskt men snyggt! Jag ska måla vår trapp helvit...
Kram Marie

C De-sign sa...

Man ska nog tänka ett tag och låta det "mogna" fram.... jag har min trappa ljusgrå och väggar och räcken vita.Men nu är det mera shabby.... utan att jag har använt sandpapper...tiden har gjort sin egen patinering........ Önskar dig en fin söndag! Kram fr C

Old and New Home sa...

Blir nog supersnyggt i vitt. Vi målade om trappan nästan direkt när vi flyttade in för 3 år sen och det ser fint ut fortfarande.

Lycka till och tack för din goa hälsning inne hos mig *ler*

Kram Cattis