torsdag 9 juli 2009

Bokstäver och rostiga krukor

Lovade visa vad jag köpt. Var till Gröna Systrar och då handlade jag 2 rostiga krukor och små bokstäver i vitt. Bokstäverna var tänkt att vara inne men dom passar även bra ute i trädgården tycker jag.
Lite snabb styling. Ett fönster jag hittade i mitt förråd och 2 olika murgrönor jag inte hunnit plantera än. Lite sten i botten på krukorna och ner med murgrönan. Trästolarna hämtade jag från 2 olika ställen i trädgården.


Här håller "gubben" på med trädäck och staket som ej är färdigt än. Just nu är det stillestånd. Stora och små kryss fattas på räcket. Trappen är klar. Detta projekt runt vår damm har blivit pg.a en mur som rasat. Ska visa mera bilder sen och även hur det såg ut innan. De platta trampstenarna hade jag runt dammen och har nu lagt alla i ett hörn istället och en gång in till dammen. Det vita staketet ska bytas ut till häck senare.

I sommar har jag inte varit mycket ute i trädgården och "donat"tyvärr. Det skulle behövas ny jord och näring till många blommor. Man får ändå vara glad för det lilla som blir varje år. De stora projekten står "gubben" för.
-------------------------------------------
Häromdagen var jag i alla fall på trädgårdsvisning vid en sommarstuga. Trevligt. Pick-nick och kompis med. När vi åkte hem så kom vi vilse hihi....fast vi inte var långt hemifrån. Visar bilder sen. Ikväll så blir det vin och skvaller, vi blir 4-5 tvillingmammor. Imorgon jobbar jag i Sjöboden i Stocka. På lördag hittar ni mej här.
TRÄBÅTENS DAG
Lör 11 juli
Borka brygga i Enånger
Båtarna anländer ungefär vi 11.30. Hantverkare och knallar, kolbullar, fiskdamm, lotteri, repslageri, ost, honung, räddningstjänsten och mycket mer. Gör ett besök där med familjen på lördag.
Kram
Åsa

5 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Så snyggt det blir :)
Inget litet projekt ni håller på med.
Krukorna är jättefina. Jag köpte en likadan till mamma när hon fyllde år.

Ni har hunnit med både Vimmerby och Skansen. Det ser mysigt ut. Kan tänka mig att barnen är nöjda :)

Ha det gott!
Kram Mari

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

jättefint och så bra med sylingen...själv hinner jag oftast inte med det...det blir foto rakt av...vilket ju märks i den oredigerade verklighet jag ofta visar. Önskar jag hunnit fixa & trixa lite, men då hade det nog inte blivit några foton alls i brist på förstånd och tid! :o)
Önskar vi bodde närmare varandra, då skulle vi absolut försökt komma till dig i helgen, lycka till!
Kramar,
Lydia

lottens vita och gröna sa...

hallå goa åsa!
hoppas nu att stockholm var goa mot er, trots nedrans parkeringspriser!
vilken altan, jisses så fint vännen, vackra kurukor som lotten med skulle falla för, dunk, hihi! ha det allra bäst,hoppas på att vara hemmavid nästa gång ni tar er an stan! varmkram lotten

lolla sa...

halloj
Åhh vad fint det blir, ni är verkligen duktiga, mannen och du....
Jag har åxå likadana bokstäver med ordet HOME fast dom har jag glömt i Stocka hos dottern när jag visade henne dem kom jag på nu.
Min käresta är på väg till Stocka nu för att köpa en ljuspåse av dig till en som fyller år, vi ska dit på fest i kväll...och ni ska till vattrång i morgon på fest hörde jag, trevligt...
kramar lolla

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad fint du har. Rostigt i trädgården är så fint. Bokstäver är ju oxå alltid fint, svensklärare som jag är hi hi.
Kram Marie