tisdag 21 april 2009

Blommor och Kungadass


Utanför min syateljé har jag planterat lite vårblommor, några penséer och påskliljor än så länge. Mossan är kvar sen i julas. Mosshjärtat är 1,5 år gammalt.


Detta Kungadass finns mellan Avaträsk och Dorotea i Lappland där vi var på besök hos makens släkt i slutet på förra veckan. Eftersom det inte var mycket snö kvar så blev det ingen skoteråkning. For då till en lappkåta efter vägen där vi eldade och satt på fällar i kåtan. Grillade korv och fikade och hade det mysigt. Utanför fanns detta fina dass. Vi har sammanlagt varit 13 personer som varit tillsammans då maken har föräldrar och 2 av sina syskon uppe i Lappland.

Bordet står på min mors och fars uteveranda.

Kram
Åsa

20 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej! Så fint du gjort utanför ateljén! Dasset ser ju helt okej ut hihi. Mysigt ni har haft den! Ha en bra dag. Kram Christa

White cotton grass sa...

Låter som om ni haft det riktigt bra här i Lappland =)

Vilket roligt dass!

kram helena

paula sa...

dattet är kanon härligt
så fint
ha deet bra
kramiz

Nygammalt sa...

Hallå där.
Vilken underbar vecka ni verkar ha haft det. Och så härligt många fynd du har hittat på loppisen. Me want loppis tooo. =)

Kram.

i Emmas vita hem sa...

Hej Åsa! Så fint med uteplanteringarna :) Längtar tills det blir dax häruppe för vårvärmen!
Tråkigt att det var för lite snö för skoter, men det lät som er tripp blev härlig iaf :) Många kramar Emma

Interiörboden sa...

Hej!

Åhh, så fint du har gjort det utanför din butik :)
Skulle verkligen vara sååå kul att få besöka dig någon gång!

Ha en jätte bra vecka.
Kram Sandra

by.hårenberg sa...

Hej svejs!
Så mycket fint det fanns här! Du visar verkligen en massa fint! Kommer snart att kika in igen!
En toppen dag till dig!
Kramar i massor //la petite perle

Englainnan sa...

Hej!

Jag har åxå släkt i Lappland, närmare bestämt Åsele.

Roses & Angels sa...

Hej Åsa! Ja du det här var ju inte så roligt. Alla fina bilder borta på grund av mig, min bakgrund ockskå! MEN har hört att den kan komma tillbaka då det är något problem i photobucket också. Jag har idag suttit och minska ner bilder men bara en bråkdel! Jag har ju också en mapp men har rensat där också, bilder som man redan publicerat. :-(. Usch ja jag har lärt mig en sak i alla fall hahaha LÄS NOGA innan du gör något. Måste ju har missat varningstexten helt och hållet eller bara struntat i den. Ja ja det löser sig väl så småningom. Ha det bra vi hörs mera Kram Christa

Hemmet Är Min Borg sa...

så fin gammal toa dass ;)
ha en fin helg
kram

Hjärtat Mitt sa...

Vad fint du har det framför entrén.
Mosshjärtat är ju fantastiskt fint fortfarande.
Så många härliga fynd du gjorde på loppisen. Vilket lyckat besök. Det är ju inte alltid man hittar något.

Ha en riktigt skön helg.
Kram Mari i Marieholm

Vitt och blandat sa...

Hej gumman. Vad fint du gjort utamför sin atelje! Vad jag skrattade när jag förstorade bilden och såg ankhuvudet sticka upp - en aningen makabert, men kul =D

Hoppas att du haft det riktigt gott och får en fin helg. Igår var jag och storshoppade, någont jag väldigt sällan gör. Köpte kläder till mig och Pontus å lite grejer till Charlie för närmare 3000 kr... Men OJ så roligt det var! Hade 25% på hela köpet på KappAhl så det gjorde ju några hundralappar!

Varmaste kramen till dig/Anneli

nettans lantliga hem sa...

Va mysigt ni har haft de och vilket fint dass. Fina saker du fyndat.
Ha de så bra!
Kram Nettan

Galleri Hönshuset sa...

Heeej tjejen. Allt väl?

Vad fint du har gjort i ordning, och härliga fynd.

Utedasset gillade jag. jag har länge tjatat på mannen att jag skulle vilja ha ett utedass här hemma, när man ändå bor på landet =) jag tycker det hör till när det är sommar =)

Ha en toppen söndag. Kram Pirre

Nygammalt sa...

Hej hej.
Tänkta bara komma in och önska dig en fortsatt skön helg.

Kram.

Lisa Marklund sa...

Vilket tjusigt utedass :-)
Vårigt du har gjort det utanför butiken.

Kramar Lisa

Inspiration i vitt sa...

Hej Åsa, så fint du har utanför din atelje, hjärtan är jag svag för.
Dasset går inte av för hackor det heller, så ovanligt fint det var.
Kramar till dig/Ingela.

Monika sa...

Oj! Så fint!

Du undrade om klänningar. Jag ska göra fler inom kort och då lägger jag ut på min blogg. Skulle tro att jag kommer att ta ca 120 kr / st för dem. Beroende på storlek och hur mycket detaljer det är på dem. Ingen är den andra lik :o)

Ha det gott!

Kram

Monika

Penseldraget sa...

hej åsa
vilka fina planteringar du gjort,o dasset helt bedårande =) så mysigt de låter med renfällar o lappkåta=)
ha en skön vecka
kram pia

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oh, ett sådant dass skulle jag kunna tänka mig här...för gäster till butiken. Det är lite svårt om kunderna är nödiga och släppa in dem i huset själva... men ett sånt dass skulle vara bra! ;o)
Kram lydia